woensdag 24 januari 2018

Dag vol Alcohol



Dag van de Alcohol
Het is mooi geweest. Na 108 dagen alcoholvrij te zijn geweest vond ik het nodig om mijzelf vol te gieten. Tegen iedereen zei ik dat mijn alcoholvrije leven een experiment was, maar het echte experiment was gisteren…een dag vol alcohol. Hoe een dag met alcohol verloopt staat in het volgende relaas;  Na mijn tweede biertje in een drukke straat in Malaga word ik aangesproken door een Italiaan. Ik ben niet alert genoeg want hij dringt zich gelijk op binnen de cirkel van mijn gezelschap.. Mijn dochter en haar vriendin. Ik zeg dat hij weg moet gaan, maar de alcohol heeft mijn autoriteit aangetast. Hij luistert niet naar mij en praat aan één stuk door tegen de meisjes. Hij wil een sandwich of geld voor een sandwich. Ze bieden hem een sneetje brood en een olijf aan. ‘Make it yourself!’ hoor ik ze zeggen. Geniaal ,alsof ik het zelf heb bedacht. Maar ik zit in een passieve roes en laat het allemaal aan mij voorbij gaan. ‘You call that a sandwich? You call that a sandwich?’ Boos loopt de Italiaan weg. Onderweg naar huis vragen de meisjes of we nog een biertje doen op het strand van Rincon de la Victoria. Moet kunnen. Vandaag is de dag dat ik alcohol drink dus ik ga er voor. Na mijn derde biertje loop ik het strand op naar de waterlijn, maak ik een vlog waarin ik beweer dat een rots die verderop ligt,  Marokko is en sta ik tien minuten in de branding te wildplassen. Terug aan tafel bestel ik mijn vierde biertje. Een Spaanse vrouw verontschuldigd zich omdat haar demente moeder waarmee zij aan het wandelen is bij ons is blijven staan en mij aanstaart. Ik pak de hand van de demente vrouw en begin hem te masseren. Ik schep tegen haar op door te zeggen dat alle Amsterdammers dit zouden doen. Ik eindig mijn wanstaltige act door haar hand vurig te kussen. Als ik klaar  ben bestel ik mijn vijfde biertje. Een oudere Engelsman die met zijn vrouw achter ons zit, staat op om zijn  rekening te betalen. Ik spreek hem gelijk aan ..’Give me your hand Sir!’ Hij zegt : ‘I certainly let my hand  not being kissed by a dutchman. Specially not from Amsterdam. They are the worst.’ Ik bestel mijn zesde biertje met als excuus dat het ‘one for he road is’. Op de automatische piloot rijd ik even later in één ruk naar de Lidle. Vandaag is mijn dag dus moet ik doortrekken. Ik koop een fles wijn voor bij het eten. Iets wat ik al drie maanden niet meer gedaan heb. Vervolgens rijd ik naar ons airbnb huisje wat zich ergens in de achterbuurten van Rincon de la Victoria bevind. Het ligt aan een pleintje met een fontein van mozaiek. Vanaf ’s middags 12.00 hangen hier allemaal alcoholische buurtgenoten rond. Ik parkeer de auto en rij bijna over onze buurman heen, die met een aangelijnd varken  en een fles bier, midden op de straat zit. Hij is woedend en wil eigenlijk met mij vechten. Dankzij mijn alcohol roes en de onzin die ik daardoor uitkraam zijn we de ineens de beste vrienden. Ik merk dat ik tijdens het eten alleen maar gefocused ben op de fles wijn , die ik zelf bijna helemaal leeg drink. Nu lig ik met een kater op bed dit allemaal op te schrijven. T’was een mooi experiment. De koelkast staat vol met alcohol vrij bier en de meisjes en mijn vrouw kunnen vanaf nu  weer rustig in de auto zitten.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten