donderdag 11 april 2019

Snollebolleke is een kankergezwel


Snollebolleke is een kankergezwel !!
Lekkere kop om even als niet b&’r de aandacht op te eisen.                                                                     Wie daar wel in slaagde was mijn ex-schoonzoon Douwe Bob Posthuma. Hij verbaasde zich vorige week op facebook, over de populariteit van Rob Kemps, zanger van de Snollebollekes. Tweemaal achter elkaar verkocht deze carnavaleske karikatuur, het Geldrome in Arnhem uit, iets wat Vitesse slecht 1 keer is gelukt dit seizoen. Als je je in de teksten verdiept van Rob Kemps, snap je waarom Douwe zich terecht zorgen maakt over het culturele klimaat in Nederland. Maar steun voor zijn uitspraak van collega’s kreeg hij nauwelijks. Heel lallend Brabant ontplofte op social media, hekelde zijn privéleven en wenste hem dood. Het was akelig stil in collega land. Ik heb van acht liedjes de teksten bestudeerd en kwam tot de volgende vier bizarre conclusies:
 1) Rob Kemps glorificeert en promoot overmatig alcoholgebruik. Ik vraag mij af in hoeverre hij nog achter zijn teksten zou staan wanneer hij met zijn dronken kop een ongeluk veroorzaakt met dodelijke afloop. Een goed gesprek met patiënten van de Jellinek kliniek of met mensen die door drank, dodelijke ongelukken hebben veroorzaakt,  lijkt mij nuttig.         
Met nog meer alcohol, We zijn niet meer te houden, Blijf de glazen vullen, Met nog meer alcohol, Gooi de vrouwkes lekker vol, De hele vloer vol flessen En oe brommer in de gracht
Dat maakt niet uit want ge leeft maar ene keer, Zo zat als enen aap en tekeer gaan als een beest, Ik stop pas als ik blauw ben, dus morgen zie ik groen,  Ik drink bier als water,  
Kom maar hier me da bier, hier me da bier, als je net een klein bitje, heel veel gedronken hebt,
En dan nog een glaasje verder ziede dubbel van de pret
2) Rob Kemps is een seksist en compleet vrouwonvriendelijk. Onbegrijpelijk dat hier niet vanuit een vrouwenbeweging tegen geprotesteerd wordt.

Ik wil vanavond maar 1 ding das bam bam bam, Ge lijkt ook wel een bietje op ons mam, Ik weet ook niet hoe het komt, maar het komt vast door uw kont, Draai dat ding maar in het rond, ik wil vanavond bam bam bam, Draai om, door uw knieën naar de grond, Trek es, trek es
Trek es aan de bel, Kom eens lekker spelen om m
ijn klokkenspel,  Schudden met die toeters. Alles mag uit, behalve het licht, We gaan op en neer, Vrouwke maakt me gek, Met da lekkere lijf, Gij het een opening en ik heb zin, Ik heb geen zadel, wel een stang, Hoofd, schouders, tiet en kont, tiet en kont, ons vrouw die zit thuis daar op de bank, want hebt het toch niet door!! Ik hou van bipsen verder niks , Mooi dun of lekker dik, Als de billekes trillen sta ik te gillen. En gij hebt een mooi setje
Van die bruingebakken kadetjes, Jouw onderstel dat staat mij wel. Op elke boerderij
Hedde gij het mooiste reetje (Mehehe), Het enige trio da een vrouw wel ziet zitten, Daar staat ze
Wa 'n lekker ding,  
Ons vrouw die heeft lekkage, Vrouwkes draai da onderstel
Mennekes geef dat ding een lel
3) Rob Kemps is een regio-racist. Hij degradeert het Limburgs dialect tot een spraakgebrek en noemt Helmond een gebied waar mensen alleen maar geluiden produceren alsof het prehistorische holbewoners zijn. …
Uw stem die klinkt alleen een bietje gek Is da Limburgs of een spraakgebrek, iedereen maakt geluid,
Komde uit Helmond, maakt niet uit,
4) Rob Kemps is een agressieve hooligan.  Rob Kemps roept op en zet aan tot geweld. Wanneer wij gevolg geven aan zijn opruiende teksten, belanden we in de gevangenis en krijgen een levenslang stadion verbod.
Ooh dat wordt weer een zooi, Tis jammer van de zolder maar het dak dat gaat er af, Allemaal van links naar rechts de tent die wordt gemold, het laminaat dat gaat eraan, Breek de keet af
Lekker beuke.,  Ja ge wit wat er gaat komen, heel de boel die ga ik slopen, en tekeergaan als een beest, Het stuk gaat van de muur, We breken de tent af, Ze hangen in de vitrage…
Afijn oordeel zelf. Ondergetekende maakt zich ook schuldig aan teksten over drank, maar de oplettende fan weet, dat zo’n tekst altijd in een bepaalde context staat. ‘Geef mij de fles want ik wil van je houden.’ ‘Mijn opa had een brouwerij maar die ging snel failliet...hij zoop zijn eigen handel op voordat hij ons verliet.’ En tenslotte in ons lijflied ‘Wordt er nog gezopen of hoe zit dat.’ Wendt de ik-persoon zich in een gebed tot God om zijn beklag te doen over het feit dat hij al een uur droog staat. Maar door zijn alcoholische graad van zijn , is hij niet meer in staat om uit zijn woorden te komen. Zestigduizend mensen in het Geldrome, joelend, hossend en lallend achter de leider aan.        ‘Ach Douwe, kom toch gewoon een potje bier met me drinken,’ was het antwoord van Rob Kemps n.a.v. alle commotie.                                                                                                                                 ‘Niet doen Douwe!...  Die Rob Kemps is een gevaarlijke psychopaat.'
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten